A távirányítós drift autó tisztítása és kerék beállítás

Az alap sztori: Néhány nappal ezelőtt megérkezett az első komolyabb autóm egy kínai webáruházból. Ez egy HSP Flying Fish brushed drift autó AWD, vagyis összkerékhajtással. A tervem az, hogy megtanulok vele szép ívekben driftelni és ezzel együtt minden szükséges tudást is megszerzek a modellautóval kapcsolatban.

A mai nap már túl vagyok két gyakorláson, ezeket meg tudod nézni a 18. és 19. részben. Hazaérve eldöntöttem, hogy végre megtisztítom az autót – amit már olyan sokszor megígértem magamnak és nektek is. Ebben a videóban egészen közeli képeket mutatok az autó belsejéről, minden oldaláról miközben ronggyal és ecsettel megtisztítom.

Egy hete érkezett meg az autó, de azóta minden nap drifteltem vele, néha többször is. A gyári akksija 20-25 percet bír egy feltöltéssel, majd 3 és fél óra töltés következik mielőtt újra ki tudok menni a parkolóba.

Az mai műveletnek úgy álltam neki, hogy ez lesz az első. Még soha nem láttam modell autót közelről szétszedve. Egyetlen ismerősöm, rokonom sincs, akinek lenne ilyen autója, ezért mindent tapasztalati úton fogok megtanulni.

Nincsenek szerszámaim hozzá, csak amiket a lakásban találtam. De hogyan fogom így megoldani?

Egyszer korábban beszereztem egy állítható csavarhúzót a Praktikerből, amivel le tudtam szedni a kereket. Kerékkulcs helyett egy időre megteszi.

A kereket leszedve értettem meg mennyire egyszerűen van megoldva a hajtás. Egy – valószínűleg – kutyacsontnak nevezett apró féltengely köti össze a lendkereket és a futó kerekeket. A csatlakozásnál mindkét végén van egy minimális holtjáték, és ez adja azt a csörgő hangot egyenetlen aszfalton lassabb tempónál.

Driftelés közben elég sok apró kavics kerül az autó belsejébe, közülük néhány beszorult a motor alá. Ezeket csavarhúzóval feszegettem ki.

Napok óta figyelem a kerekek beállítását, mert nem vagyok elégedett az egyenes futással. A kormány egyenes állásánál sem tudtam irányban tartani és kiszámíthatatlan volt a mozgása. Miután leszedtem a kerekeket, megállapítottam, hogy a külső felük kopott jobban, ez elég furcsa.

A kerék felfüggesztése állítható, közvetlenül mellette van 4 lyuk. Itt választottam egy másikat, amivel változtatni tudtam a kerék dőlésén. Később rájöttem, hogy erre nincs szükség egészen addig, amíg az összekötő szár közepén található állító csavarral is meg tudom oldani a problémát.

A hátsó kerekek alapbeállításban összetartottak, amit egyáltalán nem értettem. Egy normál utcai autónál mindig az a cél, hogy a kerekek teljesen egyenesen fussanak. Azt gondoltam, hogy egy távirányítós autónál is hasonlóan kell lennie.

Ez valószínűleg tényleg így van, de ez egy drift autó. Teljesen más beállításokra van szükség. Utánanéztem a neten, hogyan kell helyesen beállítani: az első kerekekre széttartást, a hátsókra összetartást. Ha minkét oldalon sikerül azonosan belőni, akkor az autó egyenesen fog haladni, függetlenül attól, hogy a kerék folyamatosan dörzsöli majd az aszfaltot.

Így még egyenesben is állandóan kopik – de ugyan már, mikor megy egy drift autó egyenesen?

Az első kerekek széttartása pedig azért fontos, hogy kis kormányzás hatására is azonnal reagál és irány változtat. Mivel mindkét irányba szaladna egyenesben is, egy apró kormány mozdulat is elég az íven csúszás korrigálására.

Észrevettem még egy hibát. A kormányzást zavarta egy kábel, mivel beszorult arra a helyre, ahová a kormány karnak mozdulnia kellett volna. Az autó mindig jobban fordult jobbra, mint balra. A kábeleket áthelyeztem és azóta minden rendben van.

Összegezve

Elsőre teljesen elégedett vagyok a kínai HSP drift autó felépítésével. Kezdő modellező számára is azonnal érthető, egyszerű felfüggesztés és néhány elemből álló elektromos hajtás.

Rengeteg dolgot lehet rajta állítani, cserélni, ami a későbbi tuningolást is magával fogja hozni.

Ha tetszett az írásom vagy a videó, iratkozz fel a csatornára!
Keress meg Instagramon és Facebookon is!